Recensies over 'Liefde door scherven heen'

Wat vertellen lezers over het boek 'Liefde door scherven heen'?

Meeslepend boek over verslaving

Een heftig, meeslepend boek die je in een middag uit wilt lezen en niet meer weg wilt leggen. Een boek die actuele onderwerpen zoals verslaving en het leed daarvan aan de kaak stelt. De schrijfster spaart zichzelf niet en stelt zich kwetsbaar op. Dat is een goede zaak want alleen door dingen aan het licht te brengen kun je taboes doorbreken. Ik vind het een goed opgebouwd verhaal die helder geschreven is voor iedere lezer toegankelijk. Of je nu gelovig bent of juist niet. Van de politiek tot een burger. In de hulpverlening zit of niets doet iedereen snapt waar het over gaat, en je wilt maar een ding, het boek zo snel mogelijk helemaal uit lezen

Gea Timmer
Hardenberg

Realistisch, prikkelend en meeslepend boek

Ik ben normaal niet snel onder de indruk van een boek of verhaal, maar "Liefde door scherven heen" Is een echte aanrader. Het leest makkelijk weg en het verhaal neemt je mee door middel van een persoonlijk verhaal de huidige verslavingsproblematiek in. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een boek in zes uur tijd uitgelezen heb. Ik moest wel doorlezen om erachter te komen hoe het boek eindigt. Kortom een levensecht verhaal met passie geschreven, waarbij men door dit persoonlijk verhaal de ogen geopend worden voor de huidige problematiek op het gebied van politieke en maatschappelijke belemmeringen rondom verslaving!

Folkert1979
Hardenberg

Inspirerend

Prachtig boek die je niet weg kan leggen omdat je wilt weten welke volgende stappen ze zal nemen. Ze beschrijft zo mooi haar innerlijke gedachten en worstelingen. Bijbelteksten met een haar overdenking erbij maakt het boek echt bijzonder en zeer uniek. Een verhaal waar je als lezer ervaart hoe het is om naar jezelf te kijken door de ogen van God

Kathalijne Eggermont
Bergentheim

Bestel 'Liefde door scherven heen' vandaag nog!

Liefde door scherven heen is onder meer verkrijgbaar via:

Uitgeverij Scholten
Bol.com
Ako.nl
Boekhandel Heijink

Emotie ten top!

Een goed geschreven boek, een waargebeurd verhaal door de schrijfster zelf meegemaakt! Veel emoties en herkenning! Om in 1 ruk uit te lezen! Een aanrader.

Miralf

Sibculo

Verhaal wat raakt en wat je wil doorlezen

Het verhaal gaat over een jonge vrouw die keuzes moet maken in haar leven en wat alcohol en verslaving kan doen in een relatie en in het gezin. Moedig en knap om zo je eigen leven in beeld te brengen met als doel ook anderen te kunnen helpen die in zo'n situatie zitten. Het is goed leesbaar zelfs voor mensen die normaal gesproken niet snel een boek lezen.

Petra Schuurhuis

Hardenberg

Doorheen de verslaving zoekend naar je eigen kracht.

Aanrader....

Vanaf de 1e bladzijde werd ik meegesleurd, een tijdperk in, waarin ik veel herken. Het is een indrukwekkend en meeslepend verhaal, welke niet eerder voldoening geeft, dan dat je het boek tot de laatste letter in rap tempo hebt gelezen. Iemand riep: “ik ben verslaafd aan jouw boek.” Nou precies, dat dus.

#adembenemend #harde zoektocht naar je eigen kracht.
Heel goed omschreven, respect voor jou Esther.

#musthave #boek #waargebeurd #verslaving #indrukwekkend

Ina van Dusschoten

Hardenberg

Wat een verhaal

Liefde door scherven heen begint bij de jeugd van Esther, de eerste vriendjes die ze krijgt en hoe ze zich vermaakt in de discotheek van Hardenberg. Daar ontmoet ze Martim en ze is verliefd. Toch komt het niet echt een relatie en na een poosje proberen geeft ze het op. Het blijkt dat Martim nog een liefde heeft, namelijk het gewraakte groene flesje bier. Esther trouwt met Geert en krijgt 2 kinderen. Dit huwelijk loopt niet goed af en na een paar jaar gaat ze bij Geert weg…..naar Martim. Het lijkt eerst een gezellig samengesteld gezin maar dan stapelen de problemen zich op, tot Esther de keuze heeft om deze zelf aan te pakken of zich mee te laten sleuren de afgrond in…..

Wat een eerlijk verhaal! Esther schrijft tot in detail wat er gebeurd is in haar leven en spaart daarbij zichzelf helemaal niet. Ze vlucht niet in een slachtofferrol maar is gewoon deelnemer aan het verhaal. En wat een verhaal. Hoe vaak ik het boek even moest dichtslaan om te roepen: ”meid wat doe je nu?” om daarna snel verder te lezen.

Esther heeft een rotsvast geloof en laat dat ook merken in haar boek. Elk hoofdstuk wordt ingeleid door een stukje uit de bijbel en een overdenking erbij. Dat maakt het verhaal compleet. En geeft het een diepgang die het nog intenser maakt om te lezen. Verslaving is een ziekte en de liefde kun je niet sturen. Maar de verslaving maakt zoveel kapot, dat kun je je niet voorstellen als buitenstaander. Zij dacht hem te kunnen redden, zijn helper te zijn maar dat blijkt onmogelijk te zijn. Ik was diep onder de indruk. Esther heeft echt alles gegeven en hoopt met dit boek mensen bewust te maken van de gevolgen van een verslaving. Dat is bij mij gelukt. Ik heb er veel respect voor hoe ze dit gedaan heeft en hoe ze uit het diepe dal is opgekrabbeld.

Diane Kooistra

Meer recensies

Meer recensies leest u via de websites van de bekende verkoopkanalen: